dissabte, 26 de juny del 2010

There is nothing difficult. There are only NEW things, unaccustomed things.

Tot llegint Modern Study of the Harp de l'arpista Carlos Salzedo, vaig trobar-me amb aquesta bona reflexió per a tots els alumnes que us transcric i tradueixo:

If a pupil wishes to attain a worth-while result, he must practise logically, step by step, and perseveringly. It is of the utmost importance that he shoul get rid of the fear (fundamentally false) wich all new ideas of a technical order cause. They seem difficult merely because they are new.
There is nothing difficult. There are only NEW things, unaccustomed things.
When one is profoundly impressed with this truth, has meditated upon it and then put it into practice, calmness and confidence will ensue; and thanks to these indispensable qualities, musical practice becomes an agreeable pastime, leading towards the purest joys.

Salzedo, Carlos. Modern Study of the Harp, Schirmer: New York, 1921., introduction, pg 6.

Salzedo, conegut per tots vosaltres gràcies a la seva música per a alumnes, com Tiny Tales o Sketches for harpist beginners va escriure una bona quantitat de música així com tres grans llibres de referència, Modern Study of the Harp,, el Métode i The Art of Modulating, així com col·leccions d'exercicis per a arpistes viatgers i amb poc temps d'estudi. L'arpa amb el que el veieu retratat porta el seu nom i és un model novedos que trenca amb l'habitual "arrodoniment" de formes de les arpes. És una preciositat d'instrument que reflecteix molt bé la seva mentalitat racionalista en l'aplicació de la tècnica al servei de la música.

D'entre les seves aportacions a la tècnica de l'arpa podem destacar la seva descripció i les grafies per a indicar noves formes de tocar. Les aportacions són tan rellevants i conegudes que fins i tot podeu trobar la Salzedo Harp Font

Traducció al català:

Si un alumne vol aconseguir un resultat que valgui la pena, ha de practicar utilitzant la lògica, pas a pas i amb perseverança. És de la màxima importància que es desfaci de la por (bàsicament falsa) que produeixen les noves idees d'ordre tècnic. Semblen difícils simplement perquè són noves.
No hi ha res difícil. Només hi ha coses noves, coses insòlites
Quan un està profundament convençut d’aquesta veritat, ha meditat sobre ella i després l’ha portat a la pràctica, la tranquil.litat i la confiança sorgeixen de forma natural, i gràcies a aquestes qualitats indispensables, la pràctica musical es convertirà en un passatemps agradable, que condueix a la més pura alegria.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada